Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Be så skall du få...

Av Anniqa - 22 maj 2009 17:06

Vi hade grillpremiär härom kvällen. Det var jag, snyggobert, brodern med familj, dottern och mamsen.


Det blev kanske lite fel när vi bjöd in morsan...
Jag: "Hej, vill du komma hit och grilla?"

Mor: "Jaaaa, ska ni grilla?" (hon brukar svara sådär med en fråga)
Jag: "Ja, välkommen! Klockan sex"
Mor: "Jamen så trevligt! Vilken tid?"

Jag slänger över luren till dottern och väser till henne "Fråga om hon tar med grillen"


Grejen var ju att jag inte har nån grill och eftersom jag har så svårt att bestämma vad jag vill ha för grill så fick det bli lånegrill så länge. AVIS som tusan blev jag när jag fick se att hon har prexis en sån grill som jag hade förr men som rostat sönder. EN SÅN VILL JAG HA tänkte jag...


Sen har jag surfat runt och letat efter den modellen men icke! De finns inte att få tag på längre verkar det som. Ok, drog igång omröstning om vad man ska ha för grill här och har mer eller mindre bestämt mej för en vertikalgrill från Clas Olsson när barnets far ringer och undrar om han ska köpa en grill åt mej. Han är alltså i stan och har hittat prexis den som jag vill ha. För 175 kronor!


Nu är krisen över. Det är 5 miljoner skruvar som ska pillas fast för att den ska hålla ihop hjälpligt men det gick ju bra ute i solen en dag som denna. Nu fattas bara kol och en halv ko så är lyckan total.


Tada... här är den.


 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

23 maj 2009 11:19

Ja dessa grillar det finns ju en hel hög, förstår dig att det inte är lätt att välja.
Ha en skön lördag, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anniqa - Fredag 8 mars 06:24


SÖNDAG Knut träffar sin kompis Emma på simskolan (babysim, men det låter så barnsligt säger Knutte...) Knut och Emma hälsar på varann och snackar ut om vad som hänt sen sist. Det kan vara vad de fått smaka för konstig mat, hur de upplever att...

Av Anniqa - Lördag 27 jan 10:00


Det ÄR allt lite bökigt att veta vad som är vad i hyllorna på affären här i Geneve men även här hemma i hyllor och skåp då det här är den fransktalande delen av landet och de envisas med att skriva etiketter och annat på franska. -Rätt logiskt med ta...

Av Anniqa - 2 oktober 2023 16:19

Hittade en liten sak jag skrivit om resan till Kreta 2004  i en mapp döpt "NOSTALGI" i min dator.   Jag, barnets far och dottern nästan 12 år drog iväg på semester till Kreta och med oss hade vi även mamma/mormor. Det var en trevlig resa med myck...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:18

Jag sov bra även denna natt på soffan och Jennie sov också skönt med behaglig temperatur i sovrummet. Jag hann med en kopp kaffe och nåt varv på stickningen innan jag hörde hur Jennie var i farten med att packa upp mera kläder och saker. Jag hade riv...

Av Anniqa - 10 juni 2023 07:12

Jag sov som en stock.   Svalt och skönt och jag behövde inte oroa mej för att störa Jennie med mitt snarkande. Så otroligt irriterande med folk som snarkar och nu är jag rädd att jag blivit en av dem som irriterar. Det krävs liksom inte mycket fö...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards