Alla inlägg under maj 2009

Av Anniqa - 25 maj 2009 12:30

Jag var ju i Ljusne på Hälsomässa i helgen. Eller... mässa... det var jag och några till som envisades med att finnas tillgängliga på Folkets Hus under några timmar. Dåligt med folk var det och det KAN ju ha att göra med att det samtidigt pågick s.k återvändardagar i Söderhamn. Återvändardagarna har jag inte förstått grejen med riktigt... Man ska alltså ha en fest för folk som lämnat kommunen? Knepigt. Alltså, inte helt otrevligt men kanske lite underligt tycker jag. Kommer folk verkligen hem till Söderhamn just för att det är återvändardagar eller är det bara nåt man hoppas på?


Samtidigt var det cruising (stavas det så?!) också och det har ju blivit jättepoppis. Kul för de som gillar gamla bilar men ligger det inte lite fel i tiden att okynnseåka och spy ut avgaser en hel kväll? Jag förstår att man måste åka dit och hem men har man inte mera kontakt om man parkerar? Eller är det det de gör? Parkerar och går runt och tittar på varandras finbilar?! Berätta nån som vet.


I alla fall så var ju jag i Ljusne. Så var även lokaltidningen. Hoppades att jag skulle försvinna i hanteringen när de hade så mycket annat på G i stan men inte då... Måste ha varit rätt dött på stan. Här har vi det stora reportaget från Ljusne:  http://www.hemkokat.nu/images/ljusne_massa.jpg


Fin bildtext: "Barbro och Sonja Olsson luktar nyfiket på ullfettsalva som ska vara bra mot självsprickor. Anniqa Löfgren upplyser om att får inte har självsprickor"


Tack Daniel Nilsson!

Av Anniqa - 25 maj 2009 00:46

Vaknade 20 över 10 i morse. (inser nu att det var i går) Gud vad skönt det är att vara sådär riktigt utsövd. Jag bestämde på direkten att det skulle få bli en bra dag :o)


Först bar jag iväg till Lenningen (http://www.hantverkspaviljongen.se) för att fylla på lite grejor. Det hade visst gått iväg två spikmattor bara i går och det är kanon eftersom jag har handlat in extremt mycket grejor nu och vill ha tillbaka lite stålars i firman igen. Fick sällskap av glad och sprallig kompis medans jag, fortfarande med morronfrissa, grejade lite.


Sen åkte jag hem och satte mej ute med kaffe, bikini och bredbara datorn för att lösa MELODIKRYSSET. Missade ju det i går eftersom jag var så seg men det går att lösa i efterhand. En biefffekt av att göra det här ute är att det lockar till sej nyfikna. Efter en stund kom  dottern och hennes kusin hem för att hämta badbrallor. Jag lyckades få dem att stanna hemma med mej istället och vi började lite smått med krysset igen... men då hör ju jag så jädra dåligt att det inte funkade. Vi la ner projektet.


När vi suttit ute en stund kom jag på det: "Vi åker till Fagersand!"

Fagersand är mitt favoritställe. Det ligger vid sjön Bergviken och har solen från rätt håll, härlig sand och tja, jag bara trivs där. Jag brukar vara först på plats och sist därifrån när jag har möjlighet till det.


Dottern badade vi andra är ju förnuftiga/fega så vi avstod. Det KAN ha varit 15-16 grader. Iskallt alltså.


Sen blev det mat. Ungsbakad lax m hemmagjorda klyftpotatisar. Till detta en kall sås bestående av filmjölk, lite dipmix (dill/gräslök) en klick majonnäs, dill och kräftstjärtar. Den du!


Sen slank några grannar till in och pratade, köpte spikmatta, lät mej provsmaka nån smaskig broccolimos, visade sonsonens nya hund, talade om att tvättstugan snart var ledig... och dottern och jag löste till sist melodikrysset. Plättlätt var det den här gången!


För att dega vidare kollade vi på film med mutanter och jag klistrade lite etiketter på burkar som ska till Piteå i morron.


Härlig dag kort sagt!


Ang. bilden: ja, jag funderar på att ta bort nagellacket -det lilla som är kvar...


Av Anniqa - 24 maj 2009 00:25

Dottern är hemma och jag är lycklig. Nu har vi legat i varsin soffa och kollat på Robinson och lite annat på teve. Himlans trivsamt!

Av Anniqa - 23 maj 2009 21:56

I Robinson 2009 alltså. Så nu vet ni det.

Av Anniqa - 22 maj 2009 17:06

Vi hade grillpremiär härom kvällen. Det var jag, snyggobert, brodern med familj, dottern och mamsen.


Det blev kanske lite fel när vi bjöd in morsan...
Jag: "Hej, vill du komma hit och grilla?"

Mor: "Jaaaa, ska ni grilla?" (hon brukar svara sådär med en fråga)
Jag: "Ja, välkommen! Klockan sex"
Mor: "Jamen så trevligt! Vilken tid?"

Jag slänger över luren till dottern och väser till henne "Fråga om hon tar med grillen"


Grejen var ju att jag inte har nån grill och eftersom jag har så svårt att bestämma vad jag vill ha för grill så fick det bli lånegrill så länge. AVIS som tusan blev jag när jag fick se att hon har prexis en sån grill som jag hade förr men som rostat sönder. EN SÅN VILL JAG HA tänkte jag...


Sen har jag surfat runt och letat efter den modellen men icke! De finns inte att få tag på längre verkar det som. Ok, drog igång omröstning om vad man ska ha för grill här och har mer eller mindre bestämt mej för en vertikalgrill från Clas Olsson när barnets far ringer och undrar om han ska köpa en grill åt mej. Han är alltså i stan och har hittat prexis den som jag vill ha. För 175 kronor!


Nu är krisen över. Det är 5 miljoner skruvar som ska pillas fast för att den ska hålla ihop hjälpligt men det gick ju bra ute i solen en dag som denna. Nu fattas bara kol och en halv ko så är lyckan total.


Tada... här är den.


Av Anniqa - 22 maj 2009 13:11

Skapade en omröstning gällande grillar eftersom jag går i grillköpartankar.


Tidigare har jag haft sk plattgrill och varit nöjd med den. Senast var det en klotgrill som jag var lite trött på... EJ märkesgrill kan nämnas. Nu har jag kikat på vertikalgrill och tycker att det verkar lite småfränt...


Rösta eller kom med kommentarer. Jag är idel öra!

Av Anniqa - 22 maj 2009 12:10

Ett ton är tungt. 6-ton är tyngre...


Nu är dottern i tonåren och jag har med automatik blivit en jävligt jobbig typ. Jag tjatar om allt! Hon skiter så hejdlöst i vad jag säger att det inte går att ignorera det tydligare. Hon har kopplat på nåt filter som filtrerar bort allt jag säger till henne så det tydligen bara blir som ett behagligt surr...


SEN, när det börjar bli lite brådis. DÅ ställer hon en massa frågor om det som jag just sagt. Jag blir jääävligt irriterad men kommer ihåg hur det var att vara i hennes ålder och försöker bita ihop. Att bita ihop är inte min starka sida och alltså är jag bara tvungen att droppa nån bitsk kommentar om att hon är seg... att jag redan har sagt det där...


Kort sagt, jag BLIR irriterande!


Om man inte vill att hon ska missa bussar, frysa knäna av sej på moped, komma fram till Stockholm med hälften av packningen hemma.... och man tycker att det är barnsligt att INTE säga till om man märker att hon håller på och missar nåt. HUR undviker man då att vara tjatig. Det är en oerhört svag gräns mellan ansvarsfull/omtänksam/hönsmammig/tjatig...


Nu har hon åkt. Jag tycker det känns sorgligt att hon åkte och var irriterad.


Hurra!!! i morgon kommer hon ju hem igen! Jag älskar den där ungen :o)


Av Anniqa - 21 maj 2009 18:22

Spelade "Så det kan låta" igår. Otroligt roligt spel tycker jag!

(läs mer om spelet här... http://www.braspel.com/?id=324)


Det är lite olika spelmoment, man ska gissa ord i textrad, nynna på en låt så de andra i laget får lista ut vilken låt det är, svara på rena musikfrågor och så sist men inte minst har vi teckningsmomentet.


Man har 4 ord att välja på och vi brukar göra så att man får rita så många av dem man vill. En i laget ritar och de andra i laget ska sedan försöka se vad farao det föreställer och sen snabbt som satan börja sjunga en låt som stämmer in på nåt av orden.  Min kamrat (låter ryskt...) ritade bla ett fönster varpå jag började tralla "hmmm hmmm hmmm hmmmm hmmmm..... UTANFÖR MITT FÖNSTER!!!!"


De andra (surgurkor, bara för att jag råkar ha fallenhet för det här spelet) påstod att jag HITTADE PÅ låtar vartefter så det skulle passa in. Jag kom för mitt liv inte på vad tusingen det var för text före men efter lite nötande med mej själv så såg jag en 80-tals frisyr framför mej och nån som småhoppade och sjöng den.... melodifestival kanske... Det var helt omöjligt att komma på vem som sjöng och hur texten gick.


Så idag var jag ut på facebook en sväng och då hade min kusin från storstan fått en kommentar från en av sina vänner... VICKI BENCKERT! ....hmmm... jaha så dom är kompisar... var det inte hon som sjöng den där.... MEN VA TUSAN!!!!!


Gick ut på youtube och hittade den ju direkt!


Har såklart redan skickat sms till några av de berörda för att få upprättelse :o)


http://www.youtube.com/watch?v=fkPLptfcI70

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards